13 Temmuz 2007

Vakıflar zeytin

Sıcak ama çok sıcak bir Ankara günü. Bir yerden bir yere gitmek imkansız. İster toplu taşıma araçlarıyla, ister özel arabayla, ister yürüyerek olsun, hareket etmek çok zor.
Kızılaya indiğim zaman bir dükkan çekiyor dikkatimi, inceliyorum. Çocukluk zamanlarımdan hatırladığım zeytin ve zeytinyağları dolu küçük bir yer, Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait. İçeriye girişte yoğun zeytinyağlı sabun kokusu. Zeytin ile ilgili her türlü ürün var içerde : limonlu yeşil, çekirdeksiz yeşil, kırma yeşil, domat kırma yeşil, salamura yeşil, biber dolgulu yeşil, badem dolgulu yeşil, pembe çizik ve salamura ve sele zeytin. Zeytinyağları : Naturel sızma, riviera ve özel üretim erken hasat. Ayrıca yeşil zeytin ezmesi, yeşil zeytin reçeli, yeşil zeytin salatası, süzme çiçek ve çam balı. Beyaz zeytinyağı ve yeşil prina zeytinyağı sabunları. Bir de sürpiz : zeytin yaprağı çayı! Öğrendiğim bilgiye göre, zeytin yaprağı, doğal bitkisel antibiyotik ve antioksidan korunma ve hastalıkların tedavisinde etkin rol oynayabiliyormuş.
Zeytin yaprağında bulunan oleuropein ve eleonik asit aktif bileşiklerinin antimikrobiyal özellikleri olduğu biliniyor. Bu maddelere bağlı olarak da zeytin yaprağı çayı da önemli .Zeytin
Ayvalık Vakıf Zeytinlikleri İşletme Merkezi Edremit: Şubeler Eminönü, Üsküdar,Taksim, Bursa ve Ankara'da.

gezicini notu. resimler Vakıf sitesinden alınmıştır. ilgili bilgi : Vakıf Zeytinlikleri sitesi.
ikinci not. gerçekten sevimli olan mağazada resim çekebilir miyim diye sordum, burası bir devlet kuruluşu diye izin vermediler, fotoğraf çekemedim.

13 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

gezicini gelin Bartın'a serin serin uyuyun,dün gece üzerim açık kalmış nasıl üşümüşüm ,bir sarındım örtüme sıcacık,bugünde iyice bozdu hava balkonda hırka ile oturdum valla...
vakıflara geldiğimde uğrayacağım fiyatları uygunsa alışveriş de yaparım...

gezicini dedi ki...

sevgili perilikosk,
bu haftasonu yayla programımız var, senden havaya dair haberler aldıgım iyi oldu. Yalakkuzlular dernegi yayla festivali. koyler Eskipazar ilcesine baglı ama Mengen'e daha yakın. Bartın'dan gectik ama kalamadık. en kısa zamanda tekrar gormek istiyorum.
sevgilerimle
gorki

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu değerli bilgiler için teşekkürler Gorki.
Sevgiler,

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

hımmm ne güzel batı karadenizde yayla festivali,Bartın'a en kısa zamanda geliniz lütfen ,Bartın'da da Uluyayla var özellikle ilkbahar ve sonbaharda muhteşem oluyor...

Adsız dedi ki...

MİLLETİMİZİN BİZLERE EMANETİ OLARAK KABUL ETTİĞİMİZ VAKIF ZEYTİNLİKLERİMİZDEN, HAYAT VE SAĞLIK İKSİRİ OLAN NATUREL, HİLESİZ VE KATKISIZ ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞLARINI HALKIMIZA SUNMAYI BİR ONUR SAYDIĞIMIZI BELİRTMEK İSTERİZ.
ÜRÜNLERİMİZE GÖSTERDİĞİNİZ İLGİ VE GÜVENE, BU SAYFAYA TAŞIMAK İÇİN GÖSTERDİĞİNİZ GAYRETE VE EMEĞE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. BİLDİĞİNİZ GİBİ ZEYTİN VE ZEYTİN YAĞINDA YÖRESELLİK, AROMA, DAMAK TADINA UYUM, HERŞEYDEN EVVEL KATKISIZOLMA, HİLESİZ VE DOĞALLIK ÇOK ÖNEMLİDİR.
ÜRÜNLERİMİZ AYVALIK'TAN BURHANİYE, HAVRAN, EDREMİT, GÜRE, ALTINOLUK KÜÇÜKKUYU'YA KADAR TÜM EDREMİT KÖRFEZİ VAKIF ZEYTİNLİKLERİ İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ TASARRUFUNDAKİ KENDİ ZEYTİN BAHÇELERİMİZDEN ÜRETİLMEKTEDİR.
BİLGİLERİNİZE SUNAR BU VESİLE İLE SAĞLIK VE BAŞARI DOLU GÜNLER DİLERİZ.

SADIK UYAR - Ayvalık Vakıf Zeytinlikler İşl.Müdürü Edremit


sadik.uyar@hotmail.com

anne ve cocuk dedi ki...

fotograflar yazılar harika...bloguna bayıldım sevgiler...

Filiz Morkoç dedi ki...

Oy oy oy... Şimdi mis gibi kokan sapsarı bir zeytin yağına taptaze fırından yeni çıkmış bir ekmeğin köşesini koparıp banmak vardı ya... Çok canım çekti vallahi...

gezicini dedi ki...

sevgili burçin,
ben hoşuma giden şeyleri yakalamaya çalışıyorum, umarım işe yarar!
sevgiler

sevgili periliköşk
haftasonu yayla festivalindeydik. oradan da fotografları yayınlayacağım. bilgilerin için sağol!
sevgiler
gorki

gezicini dedi ki...

sayın Sadık Uyar,
düşünceleriniz için gerçekten çok teşekkür ederim. bizim evde çocukluğumdan beri Vakıflar ürünü kullanır, kalitesine güveniriz.
zeytin ve zeytinyağı tanıtımı konusunda bir katkım olduysa, çok sevinirim.
saygılarımla
gorki

gezicini dedi ki...

sevgili annevecocuk,
sizin sayfanızda çok değerli bilgiler var. yine beklerim:-)
sevgiler

sevgili filiz
ben de bayılırım, sızma zeytinyağı, kekik ve domates! her saat için favorim!
sevgiler
gorki

pigmelerle.dans.eden dedi ki...

gorki yaaa...
ekrani issirasim geldi yaaa...
yok burda oyle seyler yaaa...
sapirt!!!

gezicini dedi ki...

meltemcim
sen gel bu taraflara, ben sana zeytin de alırım, zeytinyagı da.. orada da burada olmayan birsuru sey vardır.
kendine dikkat et olur mu?
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

Ben 2 yıldır stajımı vakıflarda yapıyorum gönlünüz rahat olarak ürünlerini tüketebilirsiniz ben çok memnunum her aşamasını gördüğümden daha bi rahat tüketiyorum
:)