25 Mart 2010

Hamamönü

Ben eski Ankara'yı severim. Şimdi yaşadığımız modern başkent değil de tarihi dokunun hissedildiği yerler her zaman tercihim. Tabii artık bir anne olarak her yere farklı gözle bakmaya başladım. Yiğit ile dolaştığımız her yerin ilerde onun da güzel hatırlayacağı yerler olmasını, bir anlamı olmasını istiyorum. 
Ulus civarında son zamanlarda favorilerimden biri tarihi Hamamönü sokakları. Altındağ belediyesinin uzun süren çabalarıyla çok güzel bir yer haline dönüştürüldü. Artık başkent bozkıra gelenler buraya da uğruyorlar. Hani Safranbolu veya Beypazarı sevenlerdenseniz, burayı da çok güzel bulacaksınız. Artık burada kültür ve sanat günleri de yapılıyor. Mutlaka gezmelisiniz, kendinizi eski zamanlardan bir konakta veya sokakta bulacaksınız.

not. Hamamönü, adını Oğuz Türklerinin Bayındır boyundan Karacabey'in yaptırdığı çifte hamamdan almıştır.Yan taraftaki park Mehmet Akif Ersoy parkı olarak isimlendirilir.Parkın içinde İstiklal Marşı'nın yazıldığı ev de bulunmaktadır.

12 yorum:

Hülya dedi ki...

Bir süredir Hamamönü ile ilgili çok övgüler duyuyorum.Bahar da gelmişken gitmeli bir hafta sonu hatta oğluşu da almalı...
Sevgiler

Lapis lazuli dedi ki...

Evler Beypzari evleri gibi, cok guzel gercekten...

pelince dedi ki...

Ben malesef hiç görmedim,inşallah yolum düşer bir gün.. eşim ankarada askerlik yaptı ama o zamanlar etimesgut tek adresimdi..))

fotoğraflar çok güzel,paylaşım için teşekkürler..

gezicini dedi ki...

sevgili hülya,
tamam şimdi zamanı, gitmek vakti. ben de tekrar gitmek istiyorum. amma ne zamandır yağmurlu hava!
oğlanları da alalım.

sevgili lapis lazuli,
Beypazarina çok benziyor, fotoğrafların dışında daha çok ev var. yine gitmem lazım.

sevgili pelince,
daha nice güzel yerlerde buluşmak üzere.

sevgiler
gorki

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Gorki,

Nasilsin? Yigit nasil?

Senin Ankara fotograflar harika :)

Esim dedi: Ankara'da bahar cok guzel, dogru mu?

En mutlu bahar gunler sizin icin.

Gorusuruz.
Suleyman.

JTB (JourneyToBlue) dedi ki...

merhaba:)
benim iş yerimin dibi olunca biz arada öğlen yemeklerine kaçarız buraya. çok şık oldu hakkaten, günden güne de insanlar keşfediyor.

gezicini dedi ki...

sevgili süleyman,
fotoğrafları beğendiğine çok sevindim.Ankara'da bahar kararsız, bir var bir yok.
Yiğit şimdi uyuyor, ben de yazı yazıyorum.
size de güzel bahar günleri!
sevgiler
gorki

gezicini dedi ki...

sevgili dlyra,
ben de Hacettepe'de bir doktor arkadaşı ziyarete geldim,sonra hemen o taraflara kaçtım.
bir gün birlikte gidelim.
sevgiler
gorki

bilge dedi ki...

ahhhh bilmezmiyim ne güzeldir tarih kokar yaşanmışlık kokar oralar ankaraya geldiğimde çıkrıkçılar yokuşu samanpazarı v.s bir günümü alır oralar sevgi ve dostlukla..

Damla T. dedi ki...

Hamamönü'ne gittiğimde yağmurlu bir akşam üstüydü. O yüzden atmosferi gayet farklıydı. Ben çok sevmiştim. İyi ki sen de yazmışsın. Daha çok kişi görsün, daha çok kişi gitsin ;)

gezicini dedi ki...

sevili bilge,
benim de anneannemden kalma yerler burası. bazen insana çok çekici geliyor.
sevgiler
gorki

gezicini dedi ki...

sevgili damla,
yazdığın yerleri dikkatle izliyorum.
çok güzel bilgiler. ilgin için de ayrıca teşekkürler.
sevgiler
gorki